vrijdag 4 mei 2012

The Hague - tour guide / Den Haag - de toeristen route.

This is a follow-up to the last The Hague post. Some impressions of The Hague for tourists.
Dit is een vervolg op mijn Den Haag uitje van 7 april 2012. Na de lunch gingen we richting Madurodam. Ik raad je aan om nooit een lange wandeling in skinny jeans te maken. Ik heb nooit een corset aangehad maar mijn dijen gilden 'freedom' nadat ik 's avonds mijn skinny jeans uit had gedaan. Nou vraag je je waarschijnlijk af, 'Waarom had je skinny jeans aan?' Eén woord, ijdelheid. Ik bedoel, we gingen naar een sophisticated stad en daar wou ik mijzelf niet voor onderdoen.:(


We hebben de usual plekjes bezocht.

Ridderzaal

Entrance to the Dutch parliament for the big people. De ingang van het binnenhof voor grote mensen en auto's

Office of our Prime Minister Rutte. La casa Rutte

The Binnenhof from the water side. Binnenhof vanaf de Korte vijverberg.

French fries chicken. Haagsche patatkip

Noordeinde Palace, office of our queen. Paleis Noordeinde. Je maintiendrai fo sho!

Art from who? Kunst. Van wie?

From arrow shooting Art. Van pijl schietende Art.


Pareidolia slash dime-searching-time.
Pareidolie 'slash' dubbeltjes-zoeken-moment.



Ninja turtle or a blue version from 'The Thing' from the Fantastic Four.

Dan denk je dat je zowat het toeristische gedeelte heb gehad, kom je bussen vol met toeristen tegen voor dit gebouw. 

Peace palace.
Het ziet eruit als een fancy universiteit maar dit is dus het vredespaleis. Wattus? Ja, dattus. 

World Peace Flame.
Dit stond voor het gebouw. De wereldvredesvlam. Iets met hippies en vrede. 


Around the World Peace Flame were rocks from different countries. The Netherlands has the biggest rock.
Om de vlam lagen steentjes die symbool stonden voor een land. Nederland stond natuurlijk vooraan.
En ja hoor, het was een stukje hunebed. Hoe origineel. Voor diegenen die onder een kei hebben geleefd en niet weten wat een hunebed is, op de volgende foto staat een miniatuur van een hunebed.

Madurodam 2012

Terug van Madurodam kwamen we terecht in een chique gedeelte van Den Haag. Hier voelde ik me juist underdressed. We liepen in een straat met op de hoek van de straat een kledingwinkel waar ze manchetknopen verkochten waar ik van zou huilen als ik ze kwijt zou raken. Ik hoorde een stel over Marc-Martijn praten die al 6 keer ontslagen was. Het 6 keer ontslagen zijn verbaasde mij niet, eerder de combinatie van namen.:D Yup, we liepen echt tussen het 'oud geld'.

Geen opmerkingen: