zaterdag 6 april 2013

Win an Olli. / Win een Olli.

You will have a chance to win 'Dutch design' four times the coming weeks. Entry is open worldwide. The first product is Olli, a 100% fake elephant.
De komende weken kan iedereen, waar ook ter wereld, kans maken op 'Dutch design'. Het eerste artikel is een Olli. Ja, die van de reclame.

 

Olli is designed by the nice people from John Doe Amsterdam. One of their other designs is the John's phone. A cell phone which only allows you to call and to receive calls, as simple as that.
Olli is een ontwerp van John Doe Amsterdam. Je kent ze misschien van John's phone, een mobiele telefoon zonder poespas. Geen nummerherkenning, geen internet en geen sms. Voor velen tegenwoordig een nachtmerrie.



Olli wasn't meant to be for sale. Olli is part of a sponsorship deal A.S.R. (a Dutch insurance company) gave away to Diergaarde Blijdorp (a zoo in Rotterdam). Blijdorp is the sponsor of Feyenoord for half a year. Totally for Free! This way Blijdorp can overcome their financial hardship. Because of the commercial everyone wanted an Olli. A.S.R. ordered a butt load of stuffed elephants to be sold at the zoo in Rotterdam. Every Olli sold, means profit for Blijdorp
Olli is ontstaan door een samenwerking tussen A.S.R. en John Doe Amsterdam. A.S.R. heeft het noodlijdende Diergaarde Blijdorp een half jaar sponsorschap over Feyenoord cadeau gegeven. Omdat Olli door de reclame zo gewild werd, heeft A.S.R. een butt load of Olli's laten maken en naar Rotterdam over laten rennen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. De opbrengst van een Olli komt volledig ten goede aan Diergaarde Blijdorp.

The launch of Olli was on thursday March 28. Thanks to A.S.R. Olli fans were allowed to go in the zoo between 3:30 p.m. till 5 p.m. for free. Here a little impression of my 3 hours long waiting in the queue for Olli.
28 maart j.l. heb ik speciaal vrij genomen om een Olli te bemachtigen, want ook ik ben sinds de eerste uitzending van het reclamespotje verliefd op Olli. Dankzij A.S.R. (denkbeeldige ping-geluid) had iedereen tussen 15:30 en 17:00 uur gratis toegang tot Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. Hier een kleine impressie van 3 uur in de rij staan.

Ja, ik ben klein ja.
De rij werd steeds maar langer. Het was koud en het begon ook nog eens te sneeuwen.
Maar ik zou en moest een Olli bemachtigen.

Meanwhile outside the zoo ...
Ondertussen buiten de poort ... 




It's getting hot in here.
Ik kwam steeds dichter bij Olli. 

When I saw big Olli I screamed his name like a little kid. Almost like in the next video.
Toen ik grote Olli zag, begon ik als een klein kind Olli te roepen. Een beetje zoals in de volgende video.




Olli is so soft, everybody wants to touch my Olli.
Olli is echt heel zacht. Iedereen wil aan mijn Olli zitten.


Big Olli and me.

I've bought two because I think everyone deserves an Olli. And Olli is about sharing and caring. And maybe because I cheer a little bit for Feyenoord since my childhood.
Ik heb er twee gekocht omdat ik iemand anders ook een Olli gun. Olli gaat om verbinden en delen. En misschien ook omdat ik sinds mijn kinderjaren een beetje een aanhanger van Feyenoord ben.

Just a little bit.
Een heel klein beetje maar.



Here some suggestions how to intergrate Olli in your life. 
Hier een aantal ideeën hoe je Olli in je dagelijkse leven kan gebruiken.

Olli in a net and au naturel.

Olli as a bookend.
Olli als boekensteun.


My 'Olliball' is helping me with the construction of this website.
Mijn Olli, die ik liefkozend Ollibal noem, helpt mij ondertussen met het verbouwen van mijn blog.

Olli enjoying a bottle of beer after a day working on my blog. Olli mit einer Bier im Hof. Oliver Bierhoff?
Olli geniet van een bierje na een dagje bouwen aan mijn blog. Olli mit  einer Bier im Hof. Wacht eens even... Oliver Bierhoff?

You don't have to like me on Facebook nor Instgram. The only thing you'll need to do is to comment below with your name and why you want to win an Olli. Setting Olli on fire because you cheer for Ajax, doesn't count. A random hand will pick a name out of a fedora hat. The winner will be announced on Wednesday April 17.
Je hoeft me niet te liken op Facebook of Instagram. Ook is mij volgen op Twitter niet nodig. Het zou wel leuk zijn maar het moet vanuit je hart komen. Het enige wat je mag doen is hieronder een comment achterlaten met jouw naam en een korte waarom je Olli wilt hebben. Olli in de fik steken omdat je Ajaxied bent, telt niet mee. Een willekeurige hand zal een naam uit een fedora hoed trekken. De winnaar zal op woensdag 17 april bekend worden gemaakt.

Closing date:  Tuesday 16th April 2013, 21:00 CET 
Sluitingsdatum: Dinsdag 16 april 2013, 21:00 uur.

Anyways, I will definitely pay Diergaarde Blijdoprt a real visit when there is more blue in the sky. I want to stare at Bokito and end up somewhere in the skyline of Rotterdam.
Ik zal zeker weten Diergaarde Blijdorp een bezoekje brengen wanneer het wat meer zonnig is, want ik wil graag een wedstrijdje staren met Bokito doen. 

8 opmerkingen:

Renske Merks-Hak zei

Ik moet binnenkort aan mijn rug geopereerd worden in Antwerpen en wil graag Olli bij me hebben om me te kunnen steunen.

Patricia zei

ooo ik wil zeker een Olli winnen zodat hij samen met ons feyenoord kan kijken, mijn vriend stond in de rij maar toen waren ze helaas uitverkocht

Suzanne zei

Olli is zoals elk goed ontwerp, groots in zijn eenvoud. Een hele goede marketingstunt. Iedereen wil er eentje hebben omdat hij er zo schattig uitziet. Ik ook!

Leuk fotoverslag.

Anoniem zei

I want an Olli, because i always sleep late. And "Au lit" in french (same pronunciation that "Olly") means "go to bed".

Joshua HO from France

Polkadotflying zei

Jaaa fantastisch <3 ik woon sinds 2 maanden op Rotterdam Zuid en schandalig genoeg heb ik niets van Feyenoord in huis...Olli zou dus een héle goede aanvulling zijn :)

polkadotflying@hotmail.com

Susannah zei

Ik wil Olli heel graag hebben omdat ik denk dat hij mijn leven al met al een heel stuk gaver zou maken.

Sander Wessel zei

Voor mijn dochter, die heeft een kamer vol olifanten en daar zou deze olli zich helemaal thuis voelen :)

Irenka zei

Ik wil graag een Olli omdat ik groot fan ben. Toen ik de reclame voor het eerst zag kreeg ik een brok in mijn keel van schattigheid. En ik heb gewoon een groot zwak voor olifanten. Olli is geen uitzondering. Als bonus krijg je een plaatje van mijn hondje, die vermoedelijk even groot is als Olli (Klik op mijn naam voor de URL)

Ik kom er net achter dat ik te laat ben, toch laat ik de comment achter omdat ik vind dat mijn hondje grappig is, ook al weet ik dat ik geen kans meer maak <3 Fijne avond, ik hoop dat een leuk iemand wint <3