maandag 18 juli 2011

AIFW Zeeman stunt / Zeeman stunt was al voorzien.

Zeeman, a discounter simular to Old Navy, managed to show their new 'exclusive' collection at the AIFW (Amsterdam International Fashion Week) and the AIFW didn't notice. Everyone was surprised at the end of the show because only 7 people knew about this marketing stunt. The catch-phrase of the show was, looking good doesn't have to be expensive. To me Zeeman just copied the marketing concept of H&M. 1. Find a designer who is willing to work for you. 2. Pay a lot of dough for his work. 3. Use the words 'exclusive', luxury and design in your press release and sell make-believe. 4. Cash a lot of money.
Waarschijnlijk heb je de stunt van Zeeman tijdens het AIFW al gezien. Zeeman heeft goed afgekeken van H&M. Het H&M hoe-kom-ik-van-mijn-cheap-ass-kinderarbeid-imago-af-concept:
Stap 1. Vindt een ontwerper die bereid is voor jou te werken.
Stap 2. Betaal hem veel pegels.
Stap 3. Gebruik de woorden exclusief, luxe and design in je persbericht en verkoop make-believe.
Stap 4. Kassa!


If you like the collection shown in the video don't bother to look on the website (the collection is only available online). They don't sell the best pieces on the website, just the pieces only soccer moms would wear. Such a shame cause I really liked the little black dress. Dear Zeeman, You lured the attention of the young folks but you don't sell WYSIWYG (what you see is what you get). What you did is more WYMWISWWSS (what your mom wears is what we still sell).
Als de collectie je bevalt, dan zal de collectie op de website behoorlijk tegen vallen. Er staan maar 6 kledingstukken online. Jammer, ik was enorm benieuwd naar het zwarte jurkje. Zeeman laat hier de kans, om een bredere publiek voor zich te winnen, liggen. Beste Zeeman, u slaat met deze campagne de plank totaal mis. Geef nou eerlijk toe, hoe vaak denkt u dat men naar uw winkel gaat voor leuke kleding? Je gaat naar de Zeeman voor goedkope ondergoed en witte t-shirts. U focust zich waarschijnlijk niet op oma P. van 5 hoog in de Hoofdstraat. Want wij beiden weten dat Oma P. waarschijnlijk niet meer eens weet dat ze tijdens de laatste keer onweer de stekker van haar PC, met WP 5.1, uit het stopcontact heeft getrokken. En daardoor haar PC het niet meer doet wanneer ze haar computer wil starten om zo uw nieuwe collectie online te zien. De collectie geeft mij het gevoel alsof lekker ben gemaakt voor 5-gangen menu in de Hilton maar uiteindelijk friet met mayo krijg in een studentenkantine.

I wasn't surprised about the decision of Zeeman to contract a fashion designer for their collection. Koefnoen (a Dutch sketch comedy television series) did a sketch after Karl Lagerfeld designed a clothing line for H&M in 2004. Joking about the fashion frenzy H&M and Karl Lagerfeld started. Luxery for the commoners. The store used in the video is from Zeeman. The video is filmed in a way like it was filmed by the paparazzi.
Ik werd niet verrast door het filmpje van de Zeeman tijdens het AIFW. Het deed mij denken aan een sketch van Koefnoen. Dit was nadat H&M een collectie van Karl Lagerfeld lanceerde. Koefnoen had de samenwerking van Zeeman met een bekende ontwerper al jaren terug voorzien.

2 opmerkingen:

Vegas.Love.Gamble zei

OMG !!!!!!! jaah dat was nog al een shock jaah...maare uhmm little black dress not for sale :( Shame on them !!!

xl pharmacy zei

Both videos in the post are wonderful, I really like to watch Fashion Shows , I will download the video using youtube down loader !