donderdag 7 juli 2011

Voordeel vinden, de Groupon van het noorden.

Last tuesday was my bff J's birthday. It was a good excuse to try my coupon I bought at Voordeel Vinden a site which is similar to Groupon but specially for the northern provinces of The Netherlands.
Afgelopen dinsdag was mijn bff J jarig en ik heb haar getrakteerd op een etentje bij de Griek.


Een maand terug attendeerde bff RJ mij erop dat er een soort Groupon in het noorden was begonnen, namelijk 'Voordeel Vinden' (www.voordeelvinden.nl). Ik heb in het verleden al een aantal keren gebruik gemaakt van Groupon. Het is een leuk concept mits je in de randstad woont of het niet erg vindt om te reizen. De aanbiedingen voor Leeuwarden zijn schaars. Ik word meestal naar de pagina van Groningen gestuurd. Jammer dat een retourtje Leeuwarden - Groningen zo duur is. Ik ben trouwens niet zo dol op Groningen aangezien ik bij mijn eerste bezoek aan de stad in een hondendrol trapte. Mijn ma zegt dat chinezen het niet erg vinden om in een drol te staan, het brengt geluk. Ik ben Vietnamees, ik vind het goor.

If you are an expat in Drenthe, Frysland or Groningen Voordeel Vinden would be a great way to explore the area with discount. Just ask your Dutch colleagues or friends how to register on the website. www.voordeelvinden.nl
Voordeel Vinden focust zich op het Noorden (Drenthe, Friesland en Groningen). Registeren is gratis en zo gepiept. Ik ben er van overtuigd dat ik de komende tijd vaker moet gaan sporten. Ik heb vandaag alweer mijn tweede aankoop gedaan. Dit keer weer een restaurant. De website is nog nieuw en dat zie je ook bovenaan, het is nog een bètaversie. Wat bij de eerste keer resulteerde in een dubbele boeking voor de prijs van één. Dat was een foutje van de site maar omdat we zo eerlijk waren, mochten we de codes houden.

My first Voordeel Vinden experience was at Greek restaurant Dionysos. The food was superb but I won't complain about the service. There were some small errors in the service. But I will stop here cause I don't want to sound like a batch in two different languages.-____-
Mijn eerste Voordeel-Vinden-ervaring was bij Griek restaurant Dionysos in Leeuwarden. We hadden twee 3 gangen menu à la carte en een veganistische gerecht voor de jarige. Inclusief drinken zou de rekening normaal € 83,- zijn. Inclusief fooi hebben wij uiteindelijk € 40,- betaald.=) Het eten was heerlijk alleen vond ik de aankleding van het restaurant een beetje tacky en de muziek stond naar mijn mening een beetje te hard aan. De tafel werd tussen de gangen door niet altijd netjes afgeruimd waardoor er ruimtegebrek ontstond voor een klein tafeltje met drie man.


Ik vond het ook een beetje slecht dat de serveerster niet wist dat vis niet in een veganistisch dieet zat. Ik klink als een zeur maar ik vond het eten eerlijk waar overheerlijk.

The Greek chocolate cake (Kormos) was to die for. I couldn't finish it cause I would seriously go to chocolate heaven. The chocolate was really overwhelming.:/ De Griekse chocolade cake (Kormos) was to die for. Ik heb alleen de helft opgekregen anders ging ik echt dood aan de overdaad aan chocolade.:/


Grieks Specialiteiten Restaurant Dionysos
Zaailand 88
8911 BM Leeuwarden
Tel: 058 - 2131383
Fax: 058 - 2166829


Keuken geopend van 16:00 - 22:30 uur
Maandag gesloten

It's also possible to order from Dionysos at www.thuisbezorgd.nl (a website which allows you to order from different kinds of restaurants). Thuisbezorgd had its 9th anniversary two years ago. They celebrate by giving away free dinners on the website. Everyone had 9 minutes to choose and order their food. The website was ofcourse overloaded. I don't how he did it but my bff RJ is a computer nerd so he found a way to get on the website. Our first was steak but we ended up with Greek food from .... Dionysos.:D
Je kunt ook bij Dionysos bestellen via de site of via www.thuisbezorgd.nl. 2 jaar terug bestond Thuisbezorgd 9 jaar en dat vierden ze met 9 minuten lang gratis eten uitdelen via hun site. We zaten op de avond klaar met twee computers en steeds maar op refreshen drukken. De site was overbelast en het zag er naar uit dat we niks meer konden krijgen. Maar bff RJ is een nerd dus op de een of andere manier hadden we eten. Het werd geen steak maar een Griekse schotel by Dionysos.:D

Thank you Thuisbezorgd. It was very yummy.

2 opmerkingen:

Vegas.Love.Gamble zei

Wat een eten zeg !! maar goed wel goed bezig met voordeel bonnen xD keep up the good work xD

Thess zei

thank you for your nice comment :3 your blog is also very cute^^
no the spaghetti icecream is not made of spaghetti^^ it's made of vanilla ice cream that looks like spaghetti with strawberry sauce as tomatoe sauce ^^