donderdag 8 september 2011

Eetcafé Spinoza

If you happen to be in the city of Leeuwarden and you live on a shoestring. But you don't want to eat at Mac Donalds with your lady love for the 3rd time in a row. I suggest you to hurry to 'Spinoza'. They have a affordable 3 course menu for € 19,95 But if you have a small appetite I suggest the 'stadshap' (city bite) for € 7,95. You can check out what the 'stadshap' of the day is on twitter, @stadshapLWD (also in English according to their website. Can't see any English though -____-).

Afgelopen dinsdag was het noodweer in Nederland. Een goed moment om uit eten te gaan. Voordeel, geen overvolle restaurants. Ik had nog bonnen van Voordeel Vinden voor eetcafé Spinoza. Ik had veel over de mooie binnentuin gehoord en was zeker van plan om op een mooie zomerse dag daar te eten. Helaas, zomer 2011 was zeer nat. Ik zag tijdens het dineren een aantal paraplu's buiten hangen voor de gasten. Wat attent. Er is aan alles gedacht. Op het eerste gezicht lijkt het of ze bij het interieur op safe hebben gespeeld, bruin en waxinelichtjes.
Maar zoals het vaak in het leven gaat, het leven is een avontuur, kijk verder dan je neus lang is. Bij de trap naar het toilet hangt aan het plafond een wegbewijzering. Met pijlen naar het toilet, restaurant, voordeur uitgedrukt in centimeters. Dat vind ik humor.:) Ik weet dat ik het over eten moet hebben maar complimenten voor het toilet. Er hangt een heuse passpiegel op het damestoilet. Ik ben klein van stuk dus ik kom meestal nog net boven de wastafel uit. Spiegels zijn zeer belangrijk voor vrouwen. Het is dan ook een ongeschreven regel dat een vrouw zichzelf checkt bij elk voorwerp waar ze haar eigen reflectie in ziet. De bediening was attent en de keuken was snel. Geen wonder, we waren daar al om 17:00 uur. Ik kan wel doorgaan met complimenten maar ik moet streng zijn. Ik wil niet zeuren ... lange pauze ... de muziek. De Back Street Boys?????? Zowat de hele repertoire van Celine Dion?
Voordeel Vinden is handig voor als je een restaurant beter wilt leren kennen. Het laagdrempelig. De meeste restaurants bieden wel het goedkoopste a la carte menu aan. Wij mochten dit keer kiezen uit het 3x3 menu, welke ook op hun website staat. Ook complimenten daarvoor. De website is zeer toegankelijk, duidelijk en up-to-date. Er staat zelfs een interview op met een leerlingkok. De prijzen staan ook op de website dat vind ik ook altijd fijn.
Ik begon met dungesneden Spaanse serranoham met ananaschutney en slabouquet (de annaschutney is overheerlijk).

Mijn hoofdgerecht bestond uit rolletjes bot gevuld met zalm en paprika. Ik moet eerlijk zijn, ik vond het niet echt veel smaak hebben. Ik heb het meeste aan het gezelschap gevoerd, die eet alles.

Het toetje was bavarois van sinaasappel en aarbeiengelei (ik vond het naar rosé smaken) en slagroom.
De theezakjes zaten in een kartonnetje in de vorm van een boek. Als de thee getrokken was, kon je het theezakje in het boekje terug doen. Elke smaak had een eigen verhaal. Legends of tea.
Wat ik ook leuk vind van Spinoza, is dat ze met de tijd mee gaan. Ze zijn actief op social media en promoten zichzelf met verschillende actie's.

Website
Gratis een broodje tijdens de lunch als je deze pagina uitprint.

Foursquare
Als je via foursquare voor 16:00 uur inlogt, krijg je gratis appeltaart.

Twitter
En op twitter kun je via @stadshapLWD zien wat de stadshap van de dag is (deze is € 7,95). Op=op


Eetcafé Spinoza
Eewal 50-52
8911 GT Leeuwarden


058 - 212 9393

e-mail: info@eetcafespinoza.nl

1 opmerking:

Vegas.Love.Gamble zei

leuk samen gevat yennie :) spinoza heb het net aan mijn broertje door gegeven