dinsdag 6 maart 2012

Gardening update

It's alive!!!!! :) Na iets minder dan twee weken hebben de pepermuntplantjes het licht gezien. Per kiemplantje heb ik een dansje gedaan, in totaal 7 dansjes.


De vorige keer had ik dit niet verteld, maar als experiment heb ik ook wat rucolazaadjes in een pot buiten gezaaid. Ze groeien niet zo snel als de plantjes binnen maar ze kunnen wel beter tegen de kou.


Ik dacht dat de plantjes binnen ook wel klaar waren om de ouderlijke kweekkas te verlaten. De volgende ochtend trof ik de helft zeer verzwakt aan. Ik las ergens dat je kiemplanten niet al te vroeg uit een kweekkas moet halen. Ze 'schrikken' dan van de kou en vaak komen ze de schrik nooit meer te boven ... Wat een mietjes.:/

Ik heb de smaak te pakken en heb de zakjes met zaad gesorteerd op zaaimaand. Voor nu 3 planten uit de maand februari aangezien ik nog op zoek moet gaan naar de verloren bloempotten en meer eieren moet gaan eten.

Van L heb ik een tijdje terug het boek 'Zelfgeoogst' gekregen en van bff W zakjes met zaad. Het is een handig boekje voor de leek met een kleine tuin of balkon. Er wordt ook uitgelegd hoe je kunt kisttuinieren. En er staan tips welke planten makkelijk groeien met bijbehorende recept (voor als de oogst lukt).


Bff RJ kwam met een de hamvraag. Hoe hou je de plantjes uit elkaar? Aangezien ik tot afgelopen weekend in drie verschillende bakjes had geplant, was het niet moeilijk voor mijn geheugen (als een zeef) om ze uit elkaar te halen. Er zit in het boekje van L een kopieerblad met labels. Aangezien ik geen kopieermachine of smartphone had en ik het kopieerblad niet op de website kon vinden, ging het feest niet door.


Het werd dus even improviseren. De woonkamer werd tijdelijk een kleuterspeelzaal.



Dit is een tomaat. Geen appel, geen aardbei en geen radijs. Een tomaat! Begrepen?

Geen opmerkingen: