vrijdag 30 maart 2012

community garden / moestuin

I don't have a lot of spare time so I will use Instagram for the time being. Dont worry, I haven't turned into a hipster. Not yet.;)
Het spijt me, ik heb Instagram ontdekt. Ik voel me net zo'n hipster. Ik heb nou eenmaal geen kekke mobiel. Instagram maakt van een nul een zesje. Aangezien ik ook in tijdnood zit, is dit waar jullie het mee moeten doen. Geniet van mijn kiekgedrag.

Today I read Proverbs 13:4  "The sluggard craves and gets nothing, but the desires of the diligent are fully satisfied." It was time for some gardening action.:(
Vandaag las ik de bijbeltekst Spreuken 13:4  "De verlangens van een luiaard worden niet vervuld, een vlijtig mens wordt rijkelijk gelaafd." Op naar de volkstuin dan maar.:(


Ik steek net iets boven de gemiddelde schop uit dus ik kan net nog een schop de grond in steken, maar een schop weer uit de grond trekken ... Daarom heb ik een Yen-proof schepje.:)


Vandaag ben ik op zoek gegaan naar verdwaalde aardbeienplantjes en ze terug gezet bij de anderen.

Mijn eigen Strawberry field.

En nu de grote 'Wat-is-dit-quiz'. Ik vond tijdens het spitten de volgende plantjes. Weet iemand toevallig of ze eetbaar zijn of is het gewoon onkruid? 


Is dit hetzelfde als het plantje hierboven?




Wie zaadjes wil ruilen, zeg het maar.

Update: Het laatste plantje is een maggiplant.

5 opmerkingen:

Wouter zei

Bovenste is een distel, onderste volgens mij peterselie. Beide eetbaar afhankelijk van de sterkte van je maag.

Leonie zei

Wouter, peterselie? Volgens mij heeft dat toch echt een andere kleur. Ik herken ze allemaal niet echt, maar het ziet er niet heel eetbaar uit. Kruidengids doorbladeren? Ik wacht nog steeds op een soort Shazam voor planten :-P

JanneQ zei

volgens mij zie ik koriander!

Vegas.Love.Gamble zei

Ik zie onkruid Yennie :S Succes

happyrunner zei

Als ik nou alles heel lang kook ....
@Leonie die will ik ook wel hebben.:)