donderdag 22 maart 2012

World Water Day / Wereld Waterdag

Today was World Water Day. I had no idea it existed. Neither did you? Now you know it. No problem, you are welcome.

My city opened the first water point in the city centre. If you happen to be in Leeuwarden it's at the 'Prinsentuin'. I know, I know, big cities have water points everywhere. But still, it's awesome. From now on I will bring a mug with me everytime I go to the city garden.:)
Leewarden heeft een drinkwaterpunt. Holllaaa!:D Waarschijnlijk denken jullie grootstadbewoners, "Nou en?" Wij provinciaaltjes hadden er nog geen en wij worden nog blij van de kleine dingen des levens.;) Maar ja, hij staat dus in de Prinsentuin. Vraag me niet waar hij staat. Ik heb het richtingsgevoel van een goudvis en het zicht van een mol boven de grond.

It's like a periscope. Maybe the city is watching us. 'Which cheap bastard is drinking the free water?'
Het lijkt net een periscoop. Misschien heeft het gezichtsherkenning en denkt de computer wel, "Oh ja, heb je burgerservicenummer ......... weer.


Another water point will be opened at the Ruiterskwartier.
Een tweede zal binnenkort geopend worden bij de ingang van het Zaailand aan het Ruiterskwartier.

I also tried slow cooking with a duvet.:)
Ik heb ook geprobeerd te koken met een hooikist. Maar ik had dus geen hooikist. Mijn oma zei, "Probeer dan een dekbed. Dat deden we vroeger ook." Ik heb een pan aardappels aan de kook gebracht en de pan met een dekbed ingepakt. En dit alles in het zonnetje gezet.

Still not perfect but the potatoes had a very sweet smell. Next time I will try it with rice and cook the potatoes with solar power or with a haybox.
De aardappels waren beetgaar, net op het randje. De aardappels hadden ook een zoete geur. De volgende keer zal ik het met rijst proberen. En de aardappels zal ik dan in een hooikist of kookdoos stoppen.

4 opmerkingen:

Géke Groenewold zei

Ik ben een hooimadam aan het maken, er staat een bericht van koken met de hooimadam op google, met een filmpje. Kijk maar eens.

Groeten Géke Groenewold

happyrunner zei

Ik ken het concept van een item bij Omrop Fryslan. U bent de mama van Wouter?

Vegas.Love.Gamble zei

Heey ,wat goed geprobeerd joh Yennie... Dat moet ik ook eens doen:) is het je ook gelukt met het koken van Rijst?

happyrunner zei

Nee, nog niet. Ik heb niet zoveel tijd.